Friday, September 08, 2006

Flav hatches

Streamflow:600cfs ( it was just dropped yesterday)
Hatch: Flav in the late evening

When I arrived SFOB in the evening, there was no major hatch and some attack to my hopper. But I couldn't hook them.

One hour before sunset, the number of rise was increasing. They seemed to be for Flav hatch. Although I saw some big one's, I couldn't attract them. I could catch only small one(about 13inches) at last. It prevented me getting skunked.

2 comments:

yokoyam3 said...

もう300cfsまで落ちてるみたいですよ。私も600のときに1回行きましたがポッパーだけやって遅くまでは粘りませんでした。コッカニーがダムの近くで産卵してました。9月10月はサウスフォークで一番釣れそうな時期ですよね。

african said...

ええ、そうですよね。まだBlogにUpしていませんが、300cfsに落ちてから、二度ほど行きました。数は出るのですが、大物のライズは少なく、物にするのがなかなか難しいです。

最近水位が減ってから、目視では、何匹もSteel級のトロフィーサイズを見かけるので、何とかあげたいなぁと思うのですが、大抵、底にじっとしているんですよね。ストリーマとかでアトラクトしてみると面白いと思うのですが、どうしても目前のハッチとライズを無視できず…といった感じです。