Thursday, August 14, 2008

YUKAWA River; Jewel of Creek


NIKKO YUKAWA was not so far from my wife's parents' house here. It took 1.5hours approximately.

As Kawkoi-san's advise, I started to fish at the upper hole first. Even it was before 7:00, there were several fishermen preparing their stuff.




This brookie was my starter today. My ant pattern did work well this time. What a pretty one was it! Now I knew the reason why the brook trout was called 'Jewel of creek'.







This hole should be busy by a sightseer in a day time, but it was quiet in the early morning.





3rd one was by hare's ear nymph. Their spotted pattern was different by each.








Trees, glasses and moss plants, every green relaxed me a lot.




6th one was also caught by ant. He was a good fighter.





I changed my plan to half day fishing today, because was so satisfied and fed up with bunch of people...
But it was definitely good day for me anyway.

2 comments:

Anonymous said...

湯川ですか!
僕も2年前のGWにいきましたよ!

京都からは遠すぎです(笑)

忍野とはちょっと雰囲気が違うんですけど,
フラットウォーターで独特な感じが似ている
面もありますよね。

寒さが厳しいあちらではGWはまだニンフの
時期で,ドライではな~んも出ませんでし
たが,ブルックはもちろん,チップやホン
マス(←稚魚ですが。。。)も釣れて面白
かったです。

僕もkawakoiさんの意見に同意,上流部が
面白かったですね~。

湯滝直下はギャラリーの視線がイタイです
けど(笑)

african said...

そうそう、前から気にはなっていたので、栃木に来ている地の利を生かし、行ってみようかと。確かに京都からは遠すぎる(爆)。

湯川は雰囲気が良く、待望の美形ブルックちゃんを拝めたので、初釣行としては上出来でした。

ただ、この時期のせいか、釣り人と、観光客の多さに驚きました。結局、小滝まで半日で釣り下がって、締めとしました(何より、4時起きの疲労が…)。

湯滝直下は、昼間に入る勇気もなく(笑)、早朝狙いが功を奏しました。kawkoiさん情報通り、あそこは魚影が濃かったです。

まだわかりませんが、湯川釣行は年中行事となるかも…。