Sunday, March 29, 2009

KOKAGE's match the hatch; 3rd trip to KANOGAWA water system

As I wrote yesterday's blog article, I was free today also.

Today's destination was KANOGAWA main stream. OSHINO was one of candidates though, I liked warmer weather today. 10 degree difference!!

I saw small rises at side channel. And what I got was...






AYU(sweetfish)!!

He surely bit my dry fly! Today's starter fish made me happy.









Moved to 2nd hole.
There were good hatches of KOKAGEROU mayfly and several rises.






I hooked over 10 fishes, and caught 7 around noon. That was great for me. I was so satisfied and finished today's fishing before 15:00.


















Gorgeous one

















KOKAGE's spent dun








It was good and warm spring day for me today.

4 comments:

Woodman said...

こんにちは!
Lance自身のSpring brakeを楽しめているようで何よりです。先週は、自由な時間が持てず、改めて我が妻の偉大さを身にしみて家事を行いました。
今日こそは池でもいいから子供2人連れて行こうと思っていたのですが、風が強く寒いのであきらめました。
今週は少し羽を伸ばそうかな??

さて、鮎小さいけど、とてもきれいですね。
行くと必ず釣上げるLance氏がうらやましいです。(坊主の日はブログ書いていないの?)ではでは!

african said...

そうそう、私は坊主知らずです…って言ってみたい。いやいや、前回の狩野川も増水だったとはいえ坊主でしたし、基本的にはちゃんと書いてますよ(笑)。特に帰国後はネタがないので、坊主ながらも、Favoriteだった事を書くようにしてます(なんだか、いい訳めいてきたのでこの辺で止めときます…)。

奥様はもう復帰されたのですか?大変な一週間でしたね。Big_Familyを支えているのは、奥様だけではないので、自身も無理しすぎないようにしてください。ではでは。Blog_Up楽しみにしてます。

David said...

Those are some nice amago masu! Good size also. I love the parr marks on the amago. It is my favorite Japanese trout.

african said...

It is same for me also, David. These red spots attract me a lot.